Trendy

Jak promować sklep internetowy?

Napisany przez easylife

Najtańszą i zarazem najskuteczniejszą metodą promocji w sieci jest dotarcie do nowej grupy klientów. Rozwiązaniem jest oczywiście przede wszystkim pozycjonowanie. Oprócz tego pokusić się można o reklamę w boksach reklamowych w największej wyszukiwarce.

Takie boksy to szansa na szybkie i dość tanie znalezienie się na wysokiej pozycji. Można pokazywać się użytkownikom na określone słowa kluczowe i płacić przy tym tylko za przekierowania na stronę sklepu internetowego. Takie boksy na ogół mają formę tekstową, rzadziej graficzną czy video.

Poza tym od lat wciąż jak najbardziej wskazanie jest tworzenie newsletterów czy mailingów. To forma dotarcia do grupy potencjalnych klientów. Adresy mailowe zbiera się oczywiście od klientów sklepu i raz na jakiś czas np. co tydzień wysyła się do nich newsletter z przypomnieniem o istnieniu danego sklepu. Warto w nim umieszczać informacje o nowych promocjach czy ciekawych produktach. Posiadając już bazę maili można pokusić się o wysyłanie tzw. newsletter branżowego z ogólnymi informacjami czy ciekawostkami. To doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku sklepu. Zaciekawieni klienci często wracają aby zapoznać się z ciekawymi informacjami czy artykułami.

Ponadto wizerunek można skutecznie budować w sieci. Wystarczy być dobrze widocznym i często się pokazywać. Dobrym miejscem do tego typu działań są fora dyskusyjne, najlepiej branżowe. Kolejny sposób to artykuły odnośnie sklepu w różnego rodzaju serwisach branżowych. Poza tym wpływa to pozytywnie także na pozycjonowanie. Obecnie trzeba być też obecnym w serwisach społecznościowych. We wszystkich nich można skorzystać również z płatnej reklamy, które jest stosunkowo niedroga np. na Facebook’u. Dobrze prowadzony fanpage to wielokrotnie klucz do sukcesu i wypromowania danego sklepu internetowego.

Zostaw komentarz