Zdrowie i uroda

Cel – wzmocnienie odporności

Garlic Cloves and Bulb bxp159797hSezon jesienno-zimowy to okres wzmożonych zachorowań na grypę i przeziębienia.  Na tego typu choroby narażeni są szczególnie ci, którzy prowadzą niewłaściwy tryb życia,  źle się odżywiają, nie dosypiają oraz narażeni są na stres. Zazwyczaj lekceważymy pierwsze objawy tych dolegliwości  i decydujemy się na walkę z chorobą w momencie, gdy zaatakuje ona w pełni nasz organizm.  Warto podjąć odpowiednie kroki zanim pojawią się pierwsze objawy choroby. Od sprawności naszego układu odpornościowego zależy, czy będzie on  w stanie szybko zareagować na pojawienie się a naszym organizmie czynników patogennych w postaci grzybów, wirusów i bakterii i wytworzenie odpowiednich przeciwciał, które zwalczą chorobę lub załagodzą jej przebieg.

Jak wzmocnić odporność

Sen

Banalnym, a zarazem niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na wzmocnienie odporności jest sen. To właśnie podczas snu organizm regeneruje się i oczyszcza. P odpowiedniej ilości wypoczynku nasz układ odpornościowy dużo łatwiej i szybciej jest w stanie zareagować na intruzów w naszym organizmie. Ważne jest również, aby nie zaniedbywać pierwszego posiłku w ciągu godziny od pobudki,, który dostarcza niezbędnych składników odżywczych, dzięki którym komórki odpornościowe są w stanie prawidłowo funkcjonować.

Dieta

Nie trzeba chyba nikomu przypominać, jak ważne jest spożywanie dużej ilości warzyw i owoców każdego dna. W przypadku wzmocnienia odporności warto wybierać te z nich, które są źródłem przeciwutleniaczy, czyli antyoksydantów walczącymi z wolnymi rodnikami. Nasza dieta powinna być bogata w takie warzywa jak marchew, szpinak, brokuły, papryka i pomidory oraz owoce cytrusowe, czy porzeczki. Odporność wzmocnimy spożywając czosnek oraz cebulę, znane ze swych właściwości bakteriobójczych.

Ważne jest, aby nasza dieta była bogata w witaminę C, dzięki której zwiększymy odporność błon śluzowych na wszelkiego rodzaju zakażenia, żelazo zmniejszające podatność na infekcje, czy  cynk biorący udział w produkcji przeciwciał. Warto spożywać produkty bogate w witaminy z grupy B oraz E.

W okresie jesienno-zimowym doskonale sprawdzają się witaminy w tabletkach, które mogą być podawana zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Uzupełnią one niedobory witamin, których z różnych przyczyn nie jesteśmy  stanie przyswoić z pokarmu w odpowiedniej ilości. Suplementy diety  na odporność powinny być stosowane każdego dnia przez cały sezon, aby przyniosły oczekiwane efekty.

O autorze

easylife

Zostaw komentarz