Zdrowie i uroda

Dieta dla grup krwi

Napisany przez easylife

dietaIstnieje wiele kryteriów, na które należy zwrócić uwagę podczas doboru odpowiedniej diety. Być może słuszność mają twórcy tej diety, którzy uważają, że zdrowe i długie życie zapewni dostosowanie pożywienia do naszej grupy krwi. Grupa krwi jest kluczem do wielu sekretów naszego zdrowia. Decyduje o odporności i podatności na różne schorzenia. Jest jednym z czynników mających decydujący wpływ na zdrowie psychiczne, odporność na stres, metabolizm, ogólną witalność oraz podatność na schorzenia.

Krew pełni w naszym organizmie liczne ważne funkcje. Jest odpowiedzialna za transport tlenu i substancji odżywczych, usuwanie produktów przemiany materii oraz regulację systemu odpornościowego. Dzięki połączeniu nauki i nowoczesnej medycyny udało się opracować dietę odpowiadającą indywidualnym potrzebom każdej grupy krwi.

Dieta dla grupy krwi 0

Najstarszą grupą krwi na ziemi była grupa 0. Obecnie posiada ją około 43,3% ludności świata. Pierwsi jej posiadacze żyli około 40 tysięcy lat p.n.e. i żywili się głównie dziką zwierzyną, korzeniami, jagodami i liśćmi. Współcześni ludzie odziedziczyli po swoich praprzodkach tężyznę fizyczną, silny układ odpornościowy i prawidłowo funkcjonujący układ trawienny. Dlatego też zalecana jest dla nich dieta wysokoproteinowa. Osoby posiadające grupę krwi 0 powinny pamiętać, by potrzebne im białko zbilansować poprzez spożywanie warzyw i owoców, co zapobiegnie nadkwasocie.

 Dieta dla grupy krwi A

Pierwsi przedstawiciele grupy krwi A pojawili się w okresie kamienia łupanego. W tym czasie plemiona ludzkie zaczęły prowadzić osiadły tryb życia i zmieniły swoją dietę. Ich głównym pożywieniem stały się rośliny, które sami hodowali. Dlatego posiadacze grupy krwi A powinni spożywać jak najwięcej świeżej, nie przetworzonej żywności, które dodają energii i są dobrze trawione. Współcześni reprezentanci grupy A są szczególnie narażeni na choroby cywilizacyjne, do których najczęściej zaliczane są choroby serca, rak czy cukrzyca. Dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie można nie tylko spowolnić rozwój powyższych chorób, lecz także wzmocnić swój system odpornościowy. Powszechny u osób z grupą krwi A niski poziom kwasu żołądkowego sprawia, że miewają one problemy z trawieniem białka oraz nabiału (jaj i produktów mlecznych), co dodatkowo powoduje spowolnienie metabolizmu. Aby uniknąć tego problemu, warto stopniowo wykluczać te produkty z menu, zastępując je serkiem tofu czy rybami. Ważnym składnikiem diety osób z grupą krwi A powinny być warzywa, owoce oraz ser tofu.

 Dieta dla grupy krwi B

Mniej więcej 10 – 15 tysięcy lat p.n.e. w okolicach Himalajów, pojawiła się grupa krwi B – prawdopodobnie jako mutacja genowa spowodowana zmianą klimatu. Ówcześni jej reprezentanci tworzyli społeczności hodujące stada zwierząt, więc ich dieta opierała się w głównej mierze na mięsie i produktach pochodzenia zwierzęcego. Z uwagi na konieczność przystosowania się do trudnych warunków klimatycznych, pierwsi przedstawiciele grupy krwi B wykształcili silny układ immunologiczny i doskonałą odporność. Współcześni posiadacze grupy krwi B mogą praktycznie jeść każdy rodzaj pożywienia, ich harmonogram żywieniowy jest najbardziej zróżnicowany i najmniej restrykcyjny. Osoby takie cieszą się sprawnym układem immunologicznym oraz dobrym zdrowiem. Zagrożeniem dla nich mogą być wirusowe infekcje, cukrzyca, choroby układu krążenia, syndrom chronicznego zmęczenia czy choroby nerek.

 Dieta dla grupy krwi AB

AB jest najmłodszą spośród czterech podstawowych grup krwi. Powstała przez połączenie genetyczne grupy A i B. Jest niezwykle rzadka, posiada ją około 3,5% populacji ludzi na całym świecie. Grupa AB posiada nie tylko mocne, lecz niestety także słabe cechy obydwóch grup. Czasem jednak reprezentanci grupy AB wykazują cechy typowe tylko dla grupy A, innym razem dla B. Dlatego zaleca się, aby osoby z ta grupą krwi zapoznały się z wytycznymi dotyczącymi zarówno grupy A, jak i B.

2 komentarze

Zostaw komentarz