Zdrowie i uroda

Awokado – właściwości dla zdrowia i urody

Napisany przez easylife

Awokado od kilku lat robi furorę na polskich stołach. Ten egzotyczny owoc to podstawa wielu potraw na całym świecie. Awokado zasługuje na uwagę nie tylko ze względu na swe walory smakowe, ale przede wszystkim dlatego, że jest prawdziwą skarbnicą cennych dla zdrowia wartości. Sprawdźmy, co kryje w sobie awokado.

Właściwości awokado

Na początek warto wiedzieć, że owoc awokado jest źródłem takich witamin, jak A, B1 i B2, C, H, E i wielu innych. Zawiera również wapń, potas, kwas foliowy,a także nienasycone kwasy tłuszczowe.

Awokado a wzrok

Badania dowiodły, że awokado pozytywnie wpływa na nasz wzrok, a to za sprawa zawartej w nim luteiny oraz zeaksantyny. Spożywając często awokado uchronimy nasze oczy przed zaćmą oraz chorobą zwyrodnieniową plamki żółtej.

Awokado a nowotwory

W owocu awokado odnaleziono również właściwości antynowotworowe dzięki zawartości kwasu oleinowego oraz kartenoidom. Szczególnie owoc ten przyczynia się do ochrony przed rakiem piersi, prostaty oraz jamy ustnej.

Awokado a “zły” cholesterol

Kolejną pozytywną cechą awokado jest jego wpływ na obniżenie cholesterolu. Regularne spożywanie awokado pozwala znacznie obniżyć poziom “złego” cholesterolu oraz uchronić przed miażdżycą.

Awokado a odchudzanie

Wiele osób unikanie spożywania awokado ze względu na dużą zawartość tłuszczu w jego miąższu oraz wysoką – jak na owoc – kaloryczność (322 Kcal). Zupełnie niesłusznie, bowiem zawarte w nim jednonienasycone kwasy tłuszczowe pozwalają spalać tłuszcz zgromadzony w naszym organizmie.

Awokado a uroda

Awokado świetnie sprawdza się również w kosmetyce. Maseczki z jego miąższu doskonale natłuszczają oraz łagodzą podrażnienia, a przy tym dostarczają cennych dla skóry witamin i minerałów. Wpływają również na produkcję kolagenu, który opóźnia procesy starzenia skóry.

Awokado a kuchnia

Na co dzień awokado możemy spożywać w dowolnej formie. Najbardziej znana i lubiana jest pasta z awokado, sałatka z awokado czy wykwintna zupa krem. Awokado możemy dodawać do mięs, sosów, warzyw, a także deserów. Owoc ten świetnie smakuje na surowo oraz po obróbce termicznej, zarówno w wersji słodkiej, jak i na słono.

 

 

1 komentarz

  • Zawartość jednonienasyconych tłuszczów – zwłaszcza kwasu oleinowego, jak oliwa z oliwek – czyni owoc awokado jednym z najbardziej silnych pokarmów o właściwościach przeciwutleniających. Dzięki temu owoc awokado chroni organizm przeciwko takim chorobom, jak choroby serca, wylewy krwi do mózgu, rak. Nie zawiera cukru, polecane więc diabetykom. Owoce awokado zalecane są ponadto osobom cierpiącym na anemię, nadciśnienie, dolegliwości żołądkowe i kłopoty z trawieniem.Awokado jest dobre na serce oraz problemy z krążeniem. W owocach awokado znajduje się też sporo magnezu, wapnia i fosforu. Awokado obniża poziom trójglicerydów oraz poziom “złego” cholesterolu, jednocześnie podwyższając poziom “dobrego”.

Zostaw komentarz